Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkterna, pris samt fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss info@portmastarna.se

 

Leverans
Våra normala leveranstider är 1-2 veckor. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss info@portmastarna.se
När du som kund tar emot leveransen, kom ihåg att syna godset innan du skriver på fraktsedeln. Efter att du fått ett sms ifrån oss med fraktsedel nummer, är det inte längre möjligt att ändra i din beställning.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidar tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive levrantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

 

Priser
Alla priser på webbplatsen anges i SEK och alla priser är inklusive moms.

 

Ångerrätt

Vid köp av produkter på Portmästarnas webbplats har du som kund enligt lag 14 dagar ångerrätt/bytesrätt som gäller ifrån det att du har tagit emot varan som du beställt.

Vilket innebär att som privatperson har du rätt att skicka tillbaka oanvända, oskadade varor med obruten förpackningen inom 14 dagar ifrån det att du tagit emot varan.

 

Vid nyttjande av din ångerrätt
Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info@portmastarna.se. I meddelandet ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå tydligt. Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. Du som kund står för returfrakt, leverans samt vilket skick produkterna är i vid retur. Därför bör produkterna ligga kvar i sin originalförpackning. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

 

Vid byte av produkt
Om du önskar byta storlek/produkt gör du en retur på varan enligt ovan (alla villkor gäller även här) och lägger en ny beställning på önskad produkt. Du som kund står för returfrakten samt ny frakt på den nya varan.

 

Ångerrätten/ bytesrätten gäller inte vid
Specialtillverkade portar samt speciallackade portar i önskad kulör eller för produkter med bruten förpackning.


Reklamation och klagomål
Vi besiktar alla produkter innan dessa skickas till dig. Du som kund bör undersöka varan i samband med mottagandet och reklamera eventuella fel omgående. Skulle produkten ändå vara skadad eller något fel på varan återbetalar vi returfrakten samt vad du betalt för den skadade eller felaktigt levererande varan, förutsatt att vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomål ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts av kund.

 

Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@portmastarna.se där du anger ditt namn, adress, e-postadress, orderrummet samt en beskrivning både i bild och i text av felet. Produkten ska vara väl förpackad för att undvika skador. Om det inte lyckas oss att åtgärda felet alternativ leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.

 

Vad är en personuppgift?
All information som direkt eller indirekt kan kopplas till en fysisk person är att betrakta som personuppgift. Vilket innebär att följande är personuppgifter:

Namn, adresser, e-postadresser, telefonnummer, personnummer, betalinformation, orderinformation, fotografier, IP-adresser.

Vilka personuppgifter samlar vi in, och varifrån?
När du är i kontakt med oss vid köp, ifyllande av vårt formulär eller besök på webbsidan samlar vi in personuppgifter om dig. De uppgifter vi samlar in är namn, adress och kontaktuppgifter vid samband av orderläggning.

 

Ändamål
Vi behandlar dina personuppgifter för att vi ska kunna identifiera dig som vår kund och för hantering av beställningar samt för att skicka meddelanden om leveransstatus. Behandlingen är nödvändig för att vi ska kunna uppfylla vårt avtal med dig som kund. Vi kan även komma att behöva dina personuppgifter för vår administration och fakturering av produkter och tjänster samt garantiärenden. Behandlingen sker för att kunna hjälpa dig med dina kundtjänstärenden, vilket är vårt berättigade intresse för att uppfylla skyldighet i lag vid garantiärenden samt reklamationer.

 

De som får ta del av personuppgifterna
Tredje part som Portmästarna lämnar ut personuppgifter till eller på annat sätt tillhandahåller information om en kund får endast använda informationen i syfte att leverera produkter eller tjänster med anknytning till Portmästarnas avtal med dig som kund.

Hur länge sparar vi uppgifter om dig?
Dina personuppgifter sparas så länge det är nödvändigt utifrån krav i lag eller för att fullgöra Portmästarnas åtaganden gentemot dig som kund för att uppfylla leveranser och garantiåtaganden.

 

Dina rättigheter
Du har rätt att veta vad vi gör med dina person personuppgifter som t.ex. när och hur personuppgifter behandlas och varför. Du har dessutom rätt att i vissa fall få ut dina personuppgifter eller få de flyttade, rättade, raderade eller blockerade. Nedan kan du se vilka rättigheter du har som kund:

  1. Tillgång till dina personuppgifter. Det innebär att du har rätt att begära ett registerutdrag över den behandling som vi genomför avseende dina personuppgifter. Du har även rätt att få en kopia av de personuppgifter som behandlas, ändamålen med behandlingen och till vilka mottagare uppgifterna har lämnats eller ska lämnas ut.
  2. Rättelse av dina personuppgifter. Vi kommer på din begäran att så snabbt som möjligt rätta de felaktiga eller ofullständiga uppgifter vi behandlar om dig.
  3. Radering av dina personuppgifter. Det innebär att du har rätt att begära att dina personuppgifter tas bort om de inte längre är nödvändiga för det ändamål de samlades in för. Det kan dock finnas lagkrav på att vi inte omedelbart får radera dina personuppgifter i exempelvis bokförings- och skattelagstiftning. Vi kommer då att avsluta den behandling som görs för andra ändamål än att följa lagstiftningen.
  4. Begränsning av behandling. Det innebär att dina personuppgifter markeras så att de endast får behandlas för vissa avgränsade ändamål. Du kan bland annat begära begränsning när du anser att dina uppgifter är felaktiga och du har begärt rättelse enligt punkt 13.2 Under tiden uppgifternas korrekthet utreds kommer behandlingen av dem att begränsas.

Cookies
När du besöker vår hemsida Portmästarna använder vi cookies.

Uppdateringar av informationstexten
Denna informationstext uppdaterades senast den 9 februari 2022 och kan komma att ändras. Om vi gör väsentliga ändringar i texten kommer vi publicera en ny version på vår webbplats.

Kontakt
Om du har frågor om vår integritetspolicy eller vår behandling av personuppgifter är du välkommen att kontakta oss
info@portmastarna.se