Ångerrätt

Vid köp av produkter på Portmästarnas webbplats har du som kund enligt lag 14 dagar ångerrätt/bytesrätt som gäller ifrån det att du har tagit emot varan som du beställt.

Vilket innebär att som privatperson har du rätt att skicka tillbaka oanvända, oskadade varor med obruten förpackningen inom 14 dagar ifrån det att du tagit emot varan.

 

Vid nyttjande av din ångerrätt
Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info@portmastarna.se. I meddelandet ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå tydligt. Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. Du som kund står för returfrakt, leverans samt vilket skick produkterna är i vid retur. Därför bör produkterna ligga kvar i sin originalförpackning. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

 

Vid byte av produkt
Om du önskar byta storlek/produkt gör du en retur på varan enligt ovan (alla villkor gäller även här) och lägger en ny beställning på önskad produkt. Du som kund står för returfrakten samt ny frakt på den nya varan.

 

Ångerrätten/ bytesrätten gäller inte vid
Specialtillverkade portar samt speciallackade portar i önskad kulör eller för produkter med bruten förpackning.


Reklamation och klagomål
Vi besiktar alla produkter innan dessa skickas till dig. Du som kund bör undersöka varan i samband med mottagandet och reklamera eventuella fel omgående. Skulle produkten ändå vara skadad eller något fel på varan återbetalar vi returfrakten samt vad du betalt för den skadade eller felaktigt levererande varan, förutsatt att vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomål ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts av kund.

 

Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@portmastarna.se där du anger ditt namn, adress, e-postadress, orderrummet samt en beskrivning både i bild och i text av felet. Produkten ska vara väl förpackad för att undvika skador. Om det inte lyckas oss att åtgärda felet alternativ leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning.